Jak okiełznać brokat? Część 2

piątek, grudnia 21, 2012 13 Comments A+ a-


Dzisiaj przygotowałam dla Was kolejną notkę z serii "Okiełznać brokat".

Post jest dosyć długi, ale mam nadzieję, że zdjęcia nie pozwolą Wam się zanudzić ;)

Zaczynamy...


Jak przygotować się do wykonania brokatowego wzorku?

Rzeczą zrozumiałą jest, że brokaty lubią być bardzo niesforne i obsypują się dosłownie wszędzie. Bardzo ważne jest, aby przed rozpoczęciem zabawy z brokatami zadbać odpowiednio o stanowisko pracy. Ja swoje paznokcie zawsze maluję na stoliku, który pokrywam gazetą bądź kartkami papieru (czyli czymś, co łatwo można zgiąć i wrzucić do kosza, gdy wysypie się brokat). Oprócz gazet dodatkową osłoną mogą być pojemniki/nakrętki:




Pojemnik z prawej strony:

Nad nim trzymam palec, kiedy jest on obsypywany brokatem. Niewykorzystany brokat zamiast wysypywać się wprost na gazetę, trafia do pojemnika..a po skończonej pracy mamy trzy możliwości: wyrzucić pojemnik do kosza jeżeli traktujemy go jako jednorazówkę, przesypać z niego brokat z powrotem do słoika czy fiolki, albo umyć pojemnik pod bieżącą wodą i wtedy cały brokat spłynie do umywalki (nie zdarzyło mi się, by brokat przykleił się do ścianek umywalki). Pojemnik ten został mi po balsamie do ciała i bardzo dobrze się spisuje. Uważam, że ma odpowiednie wymiary, czyli jest dosyć głęboki, z okrągłym dnem i dosyć sporą średnicą, która jest o wiele dłuższa niż każdy mój palec.

Pojemnik z lewej strony:

Jest to nakrętka po perfumach o odpowiednio dużej głębokości. Do niej wsypuję brokat z fiolki i saszetek przed nałożeniem go na paznokcie (zdjęcie pod spodem) .



Co potrzebujemy do brokatowego wzorku?

Oprócz oczywiście najważniejszej rzeczy, jaką jest sam brokat potrzebny nam jest lakier bezbarwny. I tu moja rada - nie wyrzucajcie zgęstniałych, bezbarwnych lakierów, bo właśnie takie długo schnące są najlepsze na nakładanie brokatu i jest to doskonały sposób na ich zużycie :)




Drugim pomocnym przyborem jest widoczny na zdjęciach wachlarzowy pędzelek. Jeżeli nie posiadacie takiego, możecie skorzystać ze zwykłego, jak najtańszego pędzla plastycznego o miękkim włosiu, ale pamiętajcie, że musi być on nowy albo dobrze wymyty. 



Przejdźmy teraz do konkretów, czyli sposobów na nakładanie brokatu :) Będę Wam prezentować je na tipsie, który pokryłam 2 warstwami białego lakieru. Pod brokat wystarczy tylko jedna warstwa kolorowego lakieru, najlepiej o odcieniu zbliżonym do brokatu.


Sposób I
Nakładanie brokatu na cały paznokieć




Paznokcie pokrywamy jedną warstwą lakieru kolorowego.



Następnie cały paznokieć pokrywamy bezbarwnym lakierem i wysypujemy brokat.


Za pomocą pędzla strzepujemy nadmiar brokatu.


Sprawdzamy, czy brokat wszędzie się przykleił.


Miejsca, które nie zostały pokryte brokatem malujemy bezbarwnym lakierem i dosypujemy brokat.


Całość pokrywamy utwardzaczem.




Sposób II
Brokat na wybranej części paznokcia




Do tworzenia różnych kombinacji z brokatem najlepiej wspomóc się taśmą opatrunkową.


Paznokieć pokrywamy dowolnym lakierem do paznokci.


W dowolny sposób przyklejamy taśmę na paznokieć.


 Malujemy paznokieć bezbarwnym lakierem i wysypujemy brokat.


Pędzelkiem strzepujemy nadmiar brokatu.


Odrywamy taśmy i paznokieć pokrywamy utwardzaczem. 

Przy okazji na tym zdjęciu doskonale widać, jak nadmiar brokatu wylądował na dnie pojemnika oraz możemy zobaczyć różnicę miedzy brokatem o drobnym ziarnie (zieleń) i grubszym ziarnie (srebro).



Sposób III
Stworzenie gotowego brokatowego wzorku, który możemy przykleić na paznokieć






Kawałek taśmy opatrunkowej przyklejamy na koszulkę do dokumentów.




1. Taśmę malujemy bezbarwnym lakierem

2. Wysypujemy brokat

3. Nadmiar brokatu strzepujemy pędzelkiem i wycinamy fragment koszulki wraz z przyklejoną taśmą.

4. Z tak przygotowanego paska brokatu możemy stworzyć dowolne wzory. Ja zrobiłam je na dwa sposoby.
Pierwszy: Za pomocą nożyczek wycięłam fragmenty dowolnych kształtów i przykleiłam je na paznokieć.
Drugi:
5. Ozdobnym dziurkaczem przedziurkowałam koszulkę z brokatową taśmą.

6. Powstał mi w ten sposób wzorek-serduszko oraz ramka serduszko. Same serduszko przykleiłam na paznokieć.

Całość pokrywamy utwardzaczem.

Tymi oto trzema sposobami powstały cztery wzorki:




A jakie są Wasze sposoby na nałożenie brokatu?


Cześć, jestem Kinga - autorka dwóch blogów. Jeden w 100% kobiecy o tematyce paznokciowej: www.callais-nails.blogspot.com. Na blogu znajdziesz między innymi zdobienia wykonane na moich naturalnych paznokciach oraz recenzje lakierów i ozdób do paznokci. Jest to mój najstarszy blog, który niestety nie prowadzę dość regularnie. Blog traktuję jako początek mojej blogowej przygody i pamiętnik ze zdobieniami, dlatego zdecydowałam się na pozostawienie go nadal aktywnego w sieci. Drugi blog jest połączeniem portalu internetowego i osobistego bloga. Znajdziesz go pod adresem: www.smartlifestyle.pl. Strona prowadząca jest na bieżąco i zawiera różnorodną tematykę (podróże, kulinaria, kosmetyki, motywacja, psychologiczne ciekawostki itp.)

13 comments

Write comments
Liseczek Rudy
AUTHOR
21 grudnia 2012 12:43 delete

Ja jeszcze nigdy nie bawiłam się na nakładanie brokatu na naturalne paznokcie. Kiedyś, w odległych już czasach (:D) zatapiałam brokat w tipsach. Mam okropnie dużo brokatów w różnych kolorach, ale zraziłam się do niego przez to zatapianie. Widząc po zdjęciach i etapach brokat to materiał dość upierdliwy, którego będzie wszędzie pełno, ale efekt powalający :) Świetny pomysł na podzielenie się swoimi sposobami. Na pewno wykorzystam w niedalekiej przyszłości! Sylwestrowy mani z brokatem gwarantowany! Jestem jeszcze tylko ciekawa jak etap zmywania brokatu? Już brokatowe lakiery bardzo niszczą paznokcie... Jak Ty sobie radzisz z taką ilością tych świecidełek?

Reply
avatar
21 grudnia 2012 13:17 delete

fajny post, dzięki :) będę się bawiła brokatem przed sylwestrem, zobaczymy co z tego wyjdzie :)

Reply
avatar
21 grudnia 2012 13:52 delete

super to wymyśliłaś :D

Reply
avatar
Madzia
AUTHOR
21 grudnia 2012 15:14 delete

świetni wymyśliłaś tą posty o brokatach, bardzo przydatne informacje :)

Reply
avatar
Patrycja
AUTHOR
21 grudnia 2012 15:15 delete

Woow super notka z chęcią ją przeczytałam :)

Reply
avatar
Ala
AUTHOR
21 grudnia 2012 16:09 delete

Super ;)
Notka bardzo przydatna .

Reply
avatar
tamit24
AUTHOR
21 grudnia 2012 19:09 delete

ten post jest świetny i bardzo na czasie!
grafika i opisy- przejrzyste i profesjonalne: aż przyjemnie czytać :)

Reply
avatar
jjjustii
AUTHOR
21 grudnia 2012 22:36 delete

Kolejny pożyteczny post:D Ja również nie wyrzucam starych lakierów bezbarwnych, świetnie nadają się nie tylko do brokatu ale innych ozdób jak np. cyrkonie.

Reply
avatar
Aleksandra M.
AUTHOR
22 grudnia 2012 09:30 delete

Zamiast tych pojemniczków można użyć zwykłej kartki A4. Na koniec należy ją tylko zgiąć na pół i przez powstały "lejek" wsypać rozsypany brokat do pojemniczka :)

Reply
avatar
Magal
AUTHOR
22 grudnia 2012 20:30 delete

Bardzo przydatny poradnik :) Pewnie wypróbuje te sposoby po świątecznym sprzątaniu

Reply
avatar
Esti
AUTHOR
24 grudnia 2012 16:12 delete

Bardzo fajne sposobiki :):):)

Reply
avatar
Viktoria
AUTHOR
28 grudnia 2012 12:25 delete

Bardzo fajny poradnik :) spróbuję niejednego z tych sposobów :)

Reply
avatar

Dziękuję za każdy komentarz :)

Na wszelkie pytania odpowiem pod postem. Zapraszam także do korespondencji mailowej na callais.blog@gmail.com