Pielęgnacja stóp - najważniesze zasady w pigułce

niedziela, maja 18, 2014 8 Comments A+ a-



Temat na dzisiaj to pielęgnacja stóp. Wiosna i lato to czas, gdy w odstawkę idą ciężkie, kryte buty, a pojawiają się sandały i klapki z odkrytymi palcami i widocznymi piętami. Stopy tak, jak całe ciało wymagają odpowiedniej pielęgnacji. Często jesienią i zimą grube skarpety to pretekst, aby przykryć to, co jest niedoskonałe i niezadbane. Skarpety i klapki to nie jest najlepszy duet, więc zostaje nam tylko przypomnieć sobie, jak ważna jest pielęgnacja stóp i wziąć się do roboty, by przywrócić ich zadbany wygląd. Nie pomyślcie sobie tylko, że o stopy należy dbać wyłącznie w okresie przyjaznej nam pogody...nic bardziej mylnego. O stopy musimy dbać przez cały rok!

Zagadnienie pielęgnacji stóp to temat bardzo rozległy. Dzisiaj tylko przygotowałam dla Was małą cząstkę podstawowych zasad, które powinna przestrzegać każda kobieta i każdy mężczyzna.






1. KREMOWANIE
Stopy tak, jak i ręce wymagają nawilżenia. Nie zapominajmy więc o ich kremowaniu. Najlepiej, aby rytuał ten odbywał się codziennie wieczorem tuż po kąpieli. Na rynku mamy wiele kremów: nawilżających, regenerujących, zmiękczających, na popękane pięty itp.. Jeżeli Wasze stopy nie wymagają większej pielęgnacji wystarczą Wam zwykłe kremy do rąk, olejki, balsamy, czy oliwki, czyli coś, co każda kobieta już ma w domu. Dla stóp bardziej wymagających doradzam jednak zakup kremów, które są specjalnie przeznaczone do tej części ciała. Najlepiej skusić się na krem, którego skład zawiera mocznik (dla średnio-problemowych stóp 15%, dla bardziej wymagających więcej).

2. PEELINGI
Podczas kąpieli warto od czasu do czasu wykonać masaż stóp za pomocą peelingów. Peeling pomoże nam złuszczyć stary naskórek, poprawi krążenie stóp i odświeży wygląd skóry.





3. PROBLEM Z TWARDYM NASKÓRKIEM
Jeżeli mamy problem z modzelami i ogólnie twardym naskórkiem oprócz odpowiedniego nawilżania/zmiękczenia konieczne jest delikatne ścieranie zrogowaciałego naskórka. Obecnie na rynku możemy spotkać wiele urządzeń pozwalających na dokonanie takiego zabiegu: tarki, pumeks, czy elektryczne pilniki do stóp. Jeżeli mamy problemy z samodzielnym usunięciem nadprogramowego naskórka warto raz na miesiąc-dwa wybrać się do zakładu kosmetycznego. Ponieważ ścieranie naskórka tarką strasznie mnie męczyło, zdecydowałam się na zakup elektrycznego pilnika - jestem zadowolona :).

4. USZKODZENIA
Nosząc odkryte buty nasze stopy narażone są na uszkodzenia. Każdą ranę należy dokładnie przemyć, opatrzyć i nie pozwolić, aby miała ona kontakt z ziemią. A co zrobić, gdy poczujemy kłucie i okaże się, że w naszej nodze siedzi drzazga? W moim domu w doniczce rośnie aloes. Zawsze, gdy do mojego ciała wbiła się drzazga, kładłam w to miejsce aloes na kilka godzin, a gdy go zdejmowałam drzazgi, albo już nie było, albo była tak blisko, że można ją było wyjąć paznokciami. Aloes ma właściwości gojenia ran, więc jeżeli ta roślina zdobi Wasze parapety, to możecie od czasu do czasu ją wykorzystać w celach zregenerowania skóry :).




5. ZADBANE PAZNOKCIE
Pielęgnując stopy należy pamiętać o paznokciach. Odpowiednio przycięte paznokcie to podstawa zadbanego wyglądu. Czasami jednak  na paznokciach u nóg możemy dostrzec różne zmiany. Jeżeli obawiamy się, że nasze stopy dopadła grzybica, warto od razu zastosować odpowiednie środki z tym walczące. Jeżeli mimo stosowania preparatów nadal nasze paznokcie są w niezdrowym stanie, warto wybrać się do dermatologa. A może okaże się, że coś, co potencjalnie wydawało nam się grzybicą, okaże się mechanicznymi urazami spowodowanymi noszeniem niewygodnych butów? Warto to sprawdzić.


6. POZBĄDŹ SIĘ PRZEBARWIEŃ
Zazwyczaj lakier na paznokciach u nóg trzyma się zdecydowanie dłużej niż u rąk i do tego sięgamy po ciemniejsze kolory. Po zmyciu starej warstwy lakieru może okazać się, że nasze paznokcie są odbarwione. Najpierw możemy spróbować naturalnych metod na odbarwienia, czyli soku z cytryny. Gdy to jednak nam nie pomoże, warto kupić specjalne odżywki mające właściwości wybielające.


7. ODPOWIEDNIA HIGIENA
Czyszcząc paznokcie u stóp nieodzownym elementem w każdej łazience powinna być mini szczoteczka do mycia dłoni.




8. DODATKOWA OCHRONA
Nie ma nic przyjemniejszego niż nakremowane i wymasowane stopy. Jeżeli obawiamy się, że użyty przez nas krem się nie wchłonie, gdyż wytrzemy go w pościeli, dobrym pomysłem jest zakup odpowiednich bawełnianych skarpetek. Będziemy miały pewność, że następnego dnia, po zdjęciu ich, nasze stopy będą niesamowicie nawilżone.





A może Wy macie jakieś rady odnośnie pielęgnacji stóp?


Cześć, jestem Kinga - autorka dwóch blogów. Jeden w 100% kobiecy o tematyce paznokciowej: www.callais-nails.blogspot.com. Na blogu znajdziesz między innymi zdobienia wykonane na moich naturalnych paznokciach oraz recenzje lakierów i ozdób do paznokci. Jest to mój najstarszy blog, który niestety nie prowadzę dość regularnie. Blog traktuję jako początek mojej blogowej przygody i pamiętnik ze zdobieniami, dlatego zdecydowałam się na pozostawienie go nadal aktywnego w sieci. Drugi blog jest połączeniem portalu internetowego i osobistego bloga. Znajdziesz go pod adresem: www.smartlifestyle.pl. Strona prowadząca jest na bieżąco i zawiera różnorodną tematykę (podróże, kulinaria, kosmetyki, motywacja, psychologiczne ciekawostki itp.)

8 comments

Write comments
MILA
AUTHOR
18 maja 2014 16:23 delete

świetny post.... również jestem zdania, że o stopy należy troszczyć się cały rok, ale niewątpliwie bardziej troszczymy się o nie właśnie teraz, gdy za oknem robi się coraz cieplej. Ja również kremuję stopy codziennie, systematycznie nadaję paznokciom ładny kształt... co jakiś czas nakładam lawendową maseczkę na stopy, a także peeling pieprzowy.... ładny lakier na paznokciach, to wg mnie podstawa szczegolnie latem.... bo prawdę mówiąc zimą zapominałam o ich jakimkolwiek malowaniu.... uwielbiam robić stopom solankową kąpiel, świetnie je zmiękcza i relaksuje. Latek fajne są odświeżające dezodoranty.... i przede wszystkim dobre i ładne buty. Jeśli chodzi o elektryczny peeling, to jak dla mnie ten z reklamy jest zbyt drobi... 170zł to za dużo.... wymienne końcówki za 70zł to jakaś masakra.... jak się dba o stopy na bieżąco to nie potrzeba aż tak w nie inwestować... dobra tarka do stóp czy miękki pumeks to odpowiednia opcja dla mnie.... pieniądze wolę zainwestować w fajny krem i ładne lakiery do paznokci :) albo właśnie buty, by potem stopy ładnie się prezentowały:)

Reply
avatar
KasiaPL
AUTHOR
18 maja 2014 17:22 delete

ja sobie raz na jakiś czas lubię wymoczyć stopy w misce z wodą z dodatkiem soli, potem robię peeling i wcieram krem :) a poza tym i tak codziennie na noc kremuję stopy :)

Reply
avatar
Hola Felipe
AUTHOR
18 maja 2014 20:53 delete

No cóż lato się zbliża, też powinnam się trochę zabrać za swoje :D

Reply
avatar
Liseczek Rudy
AUTHOR
19 maja 2014 08:54 delete

Dobre rady :) Na pewno wykorzystam bo niedługo przecież będziemy i stopy odsłaniać. Jak nie mam problemu z dłońmi tak stopy to tragedia :(

Reply
avatar
Anonimowy
AUTHOR
24 listopada 2014 10:50 delete

zabrakło mi jednej rady - dotyczącej kąpieli stóp. ja np. zauwazyłam super poprawę po kąpielach z rozgrzewająca solą Flosleka

Reply
avatar
Wiktoria
AUTHOR
22 czerwca 2015 11:52 delete

Sama wpadłam w pułapkę, bo od lat maluję je ciemnymi lakierami i nawet jeśli używam bezbarwnych baz pod lakier, to paznokcie są przebarwione. Co jakiś czas próbuję się spiąć i je wybielić, ale to zajmuje dużo czasu i zwykle poddaje się i znowu je maluję ;/ Za to skórę mam bardzo miękką, głównie dzięki stosowaniu allpresan fuss , polecam wszystkim, można stosowac tuż przed wyjściem bo bardzo szybko się wchłania ;)

Reply
avatar
Adarka
AUTHOR
23 września 2015 22:45 delete

moje stopy uratowal ocet i calkiem niezly preparat ktory stosuje od kilku miesiecy. Ma wiele zalet, chocby taka ze szybko sie wchlania i mozna od razu po aplikacji ubrac skarpety badz rajstopy :) a do tego nie pozostawia uczucia lepkosci, ktorego tak bardzo nie lubie

Reply
avatar
Anonimowy
AUTHOR
24 września 2015 22:56 delete

kosmetyczka polecila mi kiedys krem z mocznikiem i to byl strzal w dziesiatke! Niby piety juz takie sa ze jak maja pekac to i tak pekna a to nieprawda. Mozna odpowiednio o nie zadbac i cieszyc sie z ich odswiezonego i przyjemnego wygladu. Przebieralam kiedys w wielu kremach, ale trafilam na callusan z mocznikiem i ma wiele zalet, poza tym ze jest skuteczny. Szybko sie wchlania, nie lepi sie do skarpet czy ponczoch i starczyl mi na kilka miesiecy :)

Reply
avatar

Dziękuję za każdy komentarz :)

Na wszelkie pytania odpowiem pod postem. Zapraszam także do korespondencji mailowej na callais.blog@gmail.com